CANSADA

RECULLS DEL COR
 
——————-
 

CANSADA

———————-

 

  CANSADA, MOLT CANSADA, AIXÍ EM TROBAVA AQUELLA TARDA DE COMENÇAMENTS DE GENER. HAVIEN PASSAT LES FESTES, I JO, NOMÉS TENIA GANES QUE PASSESIN ELS DIES PER DONAR-ME UN RESPIR.

    LES FELICITACIONS DE NADAL, S’HAVIEN ACUMULAT AL DAMUNT LA TAULETA QUE HI TENIA EL PESSEBRE. I, ELS DETALLS QUE EM VAREN DEIXAR ELS " REIS " ENCARA RESTÀVEN ALLÍ.

    LA APATÍA QUE SENTIA ERA MASSA, NO SABIA BEN BÉ PERQUÉ, O POTSER SI, PERÓ HO VOLIA DISIMULAR. I……….AQUI ENGANYAVA?, A MI, NATURAL-MENT, TANT SOLS A MI. SENTÍA COM UNA MENA DE REBALDÍA QUE NO ERA MÉS QUE EL FET QUE PRODUïA EL SENTIR-SE SOLA.

    DE COP I VOLTA VAIG SENTIR LA VEU DE LA CONSCIÈNCIA QUE GOLPEJAVA DINS MEU, EM VAIG PREGUNTAR PERQUÉ!, I, SENSE PENSAR-HO, EM VAIG POSAR L’ANORAK, I LA BUFANDA I TOT SEGUIT BAIXAVA LES ESCALES PER SORTIR AL CARRER.

    ANAVA COM D’ESMA SENSE CAP DESTÍ, CAMINAVA LENTAMENT, NO TENIA PRESA. EM VAIG ATURAR A MIRAR UN APARADOR, TOT ERA BONIC, PERÓ SEGUIDAMENT TORNAVA A CAMINAR SENSE SABER ÒN EM PORTARIEN ELS MEUS PASOS.

    LES PERSONES QUE EM SALUDAVEN, JO ELS CONTESTÀVA, I LES QUE NO, JO NI CÁS. FINALMENT, JA CANSADA DE VOLTAR VAIG TORNARME’N CAP A CASA. ERA FOSC, I SEMBLAVA LA NIT. NO HO ERA PAS, TANT SOLS EREN LES SET.

    NO SÉ PER QUINA RAÓ, L’ARRIBADA A CASA VA SER BONICA. EM VAIG TREURE L’ANORAK I LA BUFANDA TOT MIRANT LA TAULETA EN QUE HI HAVIA DEIXAT TOTES LES COSES DE NADAL I ELS REGALS. EM VAIG POSAR A PLORAR, SEMBLAVA RIDÍCUL, PERO NO, JUSTAMENT ERA EL QUE NESCESITAVA. HAVIA DE TREURE L’ANGOIXA DEL AMOR PERDUT, I DEL QUE MAI MÉS TORNARÍA A VEURE.

                                                                    Mª Isabel Civit.

Responder

